image du logo
https://triangle.ens-lyon.fr//spip.php?article3125
/ Directions d’ouvrages

Educational policies and inequalities in Europe

vendredi, 30 novembre 2012

Auteur(s) / Autrice(s) : Marc Demeuse, Daniel Frandji, David Greger et Jean-Yves Rochex (dir.)
Publié en : 2011
Pages : XV-325 p.
Isbn : 978-0-23030-203-7
Editeur : Palgrave Macmillan
Contents - Commande / Order : ttp://www.palgrave.com/products/title.aspx?pid=501895

Présentation

Analyzing polices in eight European countries that aim to intervene in the reproduction of social and educational inequalities, this book enriches our understanding of the limits and possibilities of educational reform and provides an important step in interrupting some of the patterns of social disadvantage and educational failure.

Édition anglaise

de : Les politiques d’éducation prioritaire en Europe : conceptions, mises en oeuvre, débats, INRP, 2008, consacré aux résultats de l’étude comparative EuroPEP, visant à mieux comprendre ce qu’il advient des politiques d’éducation prioritaire dans huit pays européens.

Auteur(s) / Autrice(s) du labo

Daniel Frandji est Maitre de conférences HDR en sociologie à UCBL Lyon1.